Alkuperäiskansojen syntyperä: järjestelmällinen tarkastelu!

Alkuperäiskansojen syntyperä: järjestelmällinen tarkastelu!
Sarah Peterson

Tässä artikkelissa pyrin jakamaan kanssanne elämäntodistuksen, joka sai minut yli 30 vuotta sitten uppoutumaan etsintään, joka koski alkuperäiskansojen syntyperä .

Katso myös: Mitä ovat chakrat: nimet, merkitykset, symbolit ja paljon muuta!

Kyseinen artikkeli ei ole suunnattu henkilökohtaiseen historiaani, vaan siihen, mitä tämä todellisuus on tuonut minulle ja miten se on kehittynyt elämässäni, perhejärjestelmässäni ja muissa järjestelmissä. systeeminen lukeminen , jossa me kaikki näemme itsemme järjestelminä ja osajärjestelminä, jotka kuuluvat metajärjestelmään. kuten luonto osoittaa meille koko ajan.

Tämä etsintä tuli maan kutsun kautta, joka oli luonteeltaan henkinen henkilökohtaisella matkallani.

En odottanut, että tämä alkuperäisväestön esi-isieni etsintä johtaisi minut loputtomalle matkalle. Nauttikaa lukemisesta!

Erityinen suhteeni alkuperäiskansojen syntyperään

Kuva: Aldeia Rio Silvério Boraceia, SP - //lianautinguassu.com.br/

Kun aloitin vierailusarjan Brasilian kyliin, joka alkoi Rio Grande do Sulin osavaltiosta, pääsin syvälle alkuperäiskansojen maailmankaikkeuden kaikkiin vaatimuksiin.

Kun lähestyin, kunkin yhteisön johtajien luvalla, monet muut liikkeet etenivät hengellisellä ja sosiaalisella tasolla kokonaisuutena.

Minut istutettiin uudelleen ja tunnistettiin Mbya Guarani -perheeseen kuuluvaksi São Paulon osavaltion rannikolla sijaitsevassa kylässä, Boraceiassa.

Kun saavuin sinne monien muiden yhteisöjen ja etnisten ryhmien jälkeen Brasiliassa ja Amerikassa, Pajé Txeramoi Djidjocó ja hänen kumppaninsa Txa Doralice Kunha Tata ottivat minut vastaan tyttärenään, mutta tunnustivat myös kuuluvani muihin etnisiin ryhmiin, kuten Perussa: Kallawayasiin ja Xavantesiin, täällä MT:ssä (Mato Grosso), Serra do Roncadorissa.

Kun olen tehnyt tämän lyhyen esittelyn, siirryn tässä, tämän kokonaisuuden tunnistamisen perusteella, yhteen Bert Hellingerin Systemic Lookin ensimmäisistä tärkeistä näkökohdista: rakkauden ja avun lakien ja järjestysten sisällä, rakkauden ja avun tunnistaa on perustavanlaatuinen.

Olen äidin ja isän isovanhempieni kautta alkuperäiskansojen sukua, mutta tästä todellisuudesta ei aina puhuttu perheessä.

Sisälläni oli okkultoituminen, joka purkautui hitaasti ja joka tavalla, jolla istutin itseni elämään.

Perheeni portugalilaisesta ja libanonilaisesta syntyperästä puhuttiin paljon, ja tässä kohtaa systeeminen lähestymistapa alkaa laajentua urallani kokoamaan kokonaisuutta. uusi uudelleentulkinta koko järjestelmästäni: esi-isistä ja esi-isistä, joiden oikeus kuulua oli tunnustettava.

Ymmärsin pikkuhiljaa, että kun menin syvemmälle, monet kysymykset tulivat esiin sieluni tyhjyydestä, siitä, että pyrin ponnekkaasti etsimään yhteyttä juuriini, meidän juuriimme.

Koko elämäni ajan, yli 30 vuotta sitten ja tähän päivään asti, 60-vuotiaana, olen löytänyt kaikki merkit, jotka minulle annettiin, ja risteyttänyt näin ollen systeemisen ulkoasun tietojen kanssa, jotka tulivat minulle setäni, äitini veljen, kautta, ja myös Bahiasta tulleen isoisän isoisän, Utinguassu-isoisän, todellisen alkuperän.

Systeemisen perustan mukaisesti: emme voi muuttaa mitään, jos emme me tunnustamme o ennen.

Kiinnittäkää huomiota tähän käsitteeseen ymmärtääksenne päättelyä, jonka esitän tässä suhteessa meihin kaikkiin brasilialaisiin, jotta voimme ymmärtää ja antaa uuden merkityksen joillekin käyttäytymismalleille, joita monet meistä varmasti kokevat.

Mitä se tarkoittaa ja mikä on alkuperäiskansojen syntyperän merkitys?

Kuva: J Brarymi - istock

Alkuperäiskansojen osalta termi esi-isät tarkoittaa kunnia kaikille edeltäjille .

Kunkin etnisen ryhmän kosmovisio sisältää tässä yhteydessä kollektiivisen sielun, jossa ne ovat päällekkäisiä, erityisesti Tupy-rungossa, elämän puu, joka muodostaa aineellisen ja aineettoman tietoisuutemme rungon. .

Tupy ja guarani määrittelevät tämän syntyperän neljä kerrosta:

  1. Runko;
  2. Kulttuurinen ulottuvuus;
  3. Kollektiivinen minä;
  4. Kollektiivinen alitajunta.

Kehon tunteminen sen eri ulottuvuuksissa merkitsee myös itsemme tuntemista, murtumien, traumojen, evoluution esteiden ja henkilökohtaisen kasvumme kannalta aktivoitavien mahdollisuuksien tunnistamista.

Monet käyttäytymismallit ovat peräisin tästä esi-isien kulttuurikerroksesta. Esimerkiksi kollektiivinen minuus on yhdistetty kahteen ulottuvuuteen, jotka ovat:

  1. Vakaus (luottamus);
  2. Kuuluminen.

Tupy- ja guarani-heimoissa on 9 tietoisuuden tasoa, jotka on saavutettava tässä yhteydessä. esi-isä ja kaikki nämä risteyskohdat vahvistavat Bert Hellingerin ja muiden tutkijoiden, kuten Rupert Sheldraken, systeemistä ajattelua kirjassaan Henkisen harjoittelun tiede jota suosittelen aiheen laajentamiseksi.

Brasilian alkuperäiskansojen ja henkisen syntyperän devalvoitumisen heijastukset.

Kun eurooppalaiset saapuivat Brasiliaan, intiaanit kutsuivat heitä nimellä kaukaiset veljet Alkuperäiset kansat uskoivat, että tämä veli tuli tuomaan jotain hyvää, koska esimerkiksi kaikki karavellien symboliikka edusti olemassa olevien etnisten ryhmien lukemissa jumaluutta tai jumaluuksia, jotka tulivat taivaalta, laivoissa.

Niille, jotka tulevat maailmankuvan eri etnisten ryhmien törmäävät edustus kanootti tai Bayri ja monia muita tulkintoja taivaan, maan ja meidän kaikkien kollektiivisen sielun välillä.

Kouluissa opetettava historia ei syvennä sitä, että meidän kaikkien on tärkeää tunnistaa oma Ennen.

Brasilian lukema oli löysi Se peittää todellisuuden niistä ihmisistä, jotka olivat olemassa täällä ja asuttivat tätä maata, ja se peittää myös sen, kuinka paljon heitä käytettiin hyväksi ja kuinka paljon he käyttivät hyväkseen maan luonnonrikkauksia.

Näitä maita asuttanutta alkuperäisväestöä käytettiin enemmän kuin hyväksi.

Sielu ryöstettiin, se jätettiin väkivaltaisesti huomiotta, ja Brasilia kärsii vielä tänäkin päivänä jatko-osista:

  • Tutkimuksia;
  • Vallan väärinkäyttö;
  • Orjuus;
  • Alhainen itsetunto;
  • Alistaminen;
  • Pelot;
  • Syyllisyys;
  • Viha;
  • Niin paljon muuta väkivaltaa naisia, lapsia, miehiä ja isoäitejä kohtaan...

Nykyään ihmiskunta on alkanut vähitellen tarkastella yhteiskunnan ja maan käyttäytymistä kokonaisuutta kohtaan muista näkökulmista systeemisen lähestymistavan ja muiden käytäntöjen avulla, jotka ovat paljastaneet monia verhoja, kuten integratiiviset terapiat, psykologia ja sielunpedagogiikka, monien muiden resurssien ohella.

Tällä tavoin alamme tarkastella itseämme ja perhejärjestelmäämme.

Bert Hellinger ja hänen vaimonsa Sophie kommentoivat Brasilian vierailullaan vuonna 2016, että Brasilia on maa ilman muistia.

Ihmettelemme: Mitkä olivat ja ovat historiamme menneisyyden piilotetut, huomiotta jätetyt tosiasiat?

Ennen heitä tulivat intiaanit, sitten tulivat portugalilaiset ja afrikkalaiset, ja niiden myötä monet naiset ja lapset kantavat mukanaan muistoja häpeästä, syyllisyydestä, pelosta, vihasta, turvattomuudesta ja epävarmuudesta.

On ollut monia traagisia tapahtumia, jotka heijastuvat yksilölliseen ja kollektiiviseen muistiin. .

Alkuperäiskansojen kunnioittaminen systeemisen näkemyksen avulla

Kuva: Vanessa Nunes - istock

Systeemiset perhetaustat tuovat meille sarjan äärettömiä mahdollisuuksia, jotta voimme tuoda esiin alkuperäisväestön esi-isien juurien pelastamisen todellisen merkityksen nykyisessä skenaariossamme.

On myös mahdollista ymmärtää paremmin tämän syrjäytymisen, tämän maallisen holokaustin, näiden kansojen tietämyksen hyväksikäytön ja heidän tapansa olla maan poikia ja tyttäriä, kuten me kaikki, seurauksia.

Tämä lukeminen kertoo minulle, että jokainen ihmisyytemme tietoisuuden palauttaminen tapahtuu palaamalla maahan ja siten alkuperäiskansoihin, jotka ovat olleet ja ovat, mutta eri tavalla, jossa eroamme menneisyydessä tehdyistä valinnoista, siitä, miten kaikki tapahtui, ja tunnustamme, että nyt me kaikki teemme siitä jotain hyvää. .

Se ei tarkoita yksinkertaistamista, unohtamista tai huomiotta jättämistä, vaan kyllä sanomista elämälle, kulttuureille ja perinteille ja myös kaikkien katsomista heidän oikealle paikalleen, kunnioittavasti.

Portugalilaiset ovat myös aina naurunaiheita, ja sukupolvelta toiselle kerrotut vitsit heijastavat negatiivisuuden, syyllisyyden siirtämisen ja sellaisen käyttäytymisen lisääntymistä, joka ei vastaa myös muiden etujen tunnustamista, jotka meidän on ymmärrettävä, sekä kunkin saamaa elämää.

Liike, jossa riistetään ja annetaan riistää itseään, siirtyy sitten toiseen liikkeeseen, kun annamme äänen niille, jotka tulivat ennen meitä, ja otamme voimaa niiltä, jotka taistelivat ja kuolivat monissa taisteluissa.

Lapsiemme, lastenlastemme ja lastenlastenlastenlasten on kannettava tätä tietoisuutta, ei häpeää, vihaa, pelkoa ja syyllisyyttä, jotka lopulta aiheuttavat lisää sekaantumista, lisää salaamista, lisää tragedioita, hyväksikäyttöä ja riistoa.

Brasiliaa ei löydetty, Brasiliaa hyödynnettiin ja tekevät niin edelleen niin kauan kuin väestö ei tule tietoiseksi niiden todellisista paikoista ja niiden todellisesta alkuperästä.

Siinä piilee yksi tähtikuvioiden suurimmista kauneuksista: tuoda esiin se, mikä on nähtävä ja tunnustettava.

Kun tunnistamme sen, tuomme sen sydämeemme, ja silloin tunnemme keveyttä.

Otamme voimaa esi-isistä ja esi-isistä, katsomme heitä ja sanomme: Minä näen sinut.

En tarkoita pelkästään alkuperäiskansoja, vaan me olemme nykyään monietnisiä, hybridejä... olemme monien kulttuurien, tiedon ja rikkauksien Brasilia.

Meidän on siis katsottava ja hyväksyttävä, hylkäämättä, kiroilematta, mutta myös välittämättä. Rauha sisällämme ja ulkopuolellamme on myös siinä, että tunnustamme kaiken sellaisena kuin se oli.

Olen elänyt pitkän aikaa kamppailemassa itseni sisällä, monien muistojen, sielun tyhjiöiden kanssa ja ottanut monia asioita väärin todellisuudessani, sekä perhejärjestelmässäni että yhteiskunnassa.

Nykyään teen sen kuitenkin eri tavalla, sillä tunnustan, etten anna sitä, mitä minulla ei ole, että minun on otettava paikkani ja usein lopetettava ylimielisyys ja teeskentely ja opittava antamaan takaisin se, mikä ei kuulu minulle.

Kun tunnistamme itsemme pieniksi, meistä tulee usein suuria.

Katso myös: Kurssi kokonaisvaltaisille terapeuteille: kaikki siitä!

Systeemisenä tähtitaiteilijana ja alkemistisena terapeuttina kerään toimintaan, kursseihin, keskusteluihin ja konsultaatioihin tämän esi-isien (alkuperäiskansojen tai ei) voiman kaikista niistä, jotka ovat tulleet ennen minua, ja heidän kunniakseen teen jotakin hyvää kaikella, mitä he ovat käyneet läpi, sekä syntyneet että syntymättömät, kaikkien klaanien naiset ja isoäidit.

Onko siinä mielestäsi järkeä?

  • Varaa systeeminen konstellaatio-istunto verkossa Sielun oppaassa! 🙂 🙂 Sielun opas systeemiseen konstellaatioon



Sarah Peterson
Sarah Peterson
Sarah Peterson on mielenterveyden puolestapuhuja, kirjailija ja puhuja, joka on intohimoinen terveen työpaikan kulttuurin luomiseen. Hän on koulutukseltaan psykologian maisteri, ja hän on työskennellyt henkilöstöhallinnossa yli kymmenen vuoden ajan keskittyen työntekijöiden hyvinvointiohjelmiin ja mielenterveyden tukemiseen. Sarah aloitti matkansa mielenterveyden edistämiseen koettuaan työuupumusta ja ahdistusta omalla urallaan. Nyt hän on omistautunut lisäämään tietoisuutta mielenterveyden merkityksestä työssä ja tarjoamaan käytännön vinkkejä ja resursseja auttaakseen yksilöitä ja organisaatioita edistämään henkistä hyvinvointia. Saaran töitä on käsitelty useissa julkaisuissa, ja hän puhuu usein konferensseissa ja tapahtumissa jakaakseen asiantuntemustaan.